Straja, o oaza de verdeata! Eco Generatia

on vineri, 12 martie 2010

În vara anului 2007 alături de nişte prieteni am plecat într-o drumeţie spre Vârful Straja. Era o zi însorită, numai bună pentru a ne-o petrece cu prietenii noştri. Am plecat din Lupeni cu voie bună şi cu gândul de a revedea pentru a nu ştiu câta oară locul cel mai iubit de noi “Straja”.
Urcând prin pădure ne-am oprit la un râu pentru a ne astâmpăra puţin setea. Spre surprinderea noastră, pe apă pluteau nişte etichete şi o pungă, lansate de undeva de mai sus. Ceva obişnuit în România.
Am trecut peste acest “mic” incident şi am plecat în continuare pe cărarea ce duce spre staţiunea Straja. Bineînţeles că pe drum am mai găsit urme lăsate de acei “iubitori de natură”.
După un drum de 2 ore jumătate am ajuns la locul în care ne-am propus să ajungem, adică “Platoul Soarelui”.
“Platoul Soarelui” frumos nume! Acelaşi lucru l-am spus şi noi. Acest minunat loc este o poieniţă în mijlocul căreia curge un aşa numit “izvor”. Acel “minunat izvor” era o ţeavă prin care curgea o apă rece ca gheaţa şi limpede ca lacrima.
Că s-au adăpat sau au luat prânzul cu 2 metri mai sus, nu e nimic neobişnuit. Dar de ce au lăsat în urma lor un morman de gunoaie !?! Probabil s-au gândit că vor veni asociaţiile de elevi, studenţi sau voluntari străini care vor face curat în urma lor.
Întristaţi de această neplăcută ’’surpriză’’ ne-am hotărât să luăm iniţiativă. Am stat, am pus cap la cap fiecare idee şi a ieşit, să zicem, un lucru frumos şi util.
Ne-am gândit că ar fi frumos să amenajăm acel izvor, să montăm 2 mese şi 2 bănci, pentru odihna călătorului, şi câteva pancarde poate se vor sensibiliza şi vor lua cu ei resturile, pungile şi PET- urile.
Neavând resurse financiare am cerut ajutorul Primăriei şi Consiliului Local al Municipiului Lupeni şi al domnului Emil Părău care au fost foarte încântaţi de ideea noastră şi au reacţionat pozitiv. Ne-am apucat, am şlefuit lemnul, am bătut cuie, am vopsit, atât mesele şi băncile cât şi mâinile noastre, dar în final am fost foarte mulţumiţi de munca noastră: 2 mese, 2 bănci, 7 pancarde şi un “izvor” pentru a înlocui acea ţeavă. A treia zi am urcat, cu cele lucrate de noi, în poieniţă pentru a le monta. În afară de bucuria lucrului bine făcut am câştigat şi ceva bătături în palme deoarece solul era foarte pietros dar asta nu ne-a împiedicat, ca după montarea celor menţionate, să nu strângem şi gunoaiele lăsate de acei “iubitori de natură”. Bucuria a fost mai mare când, în iarnă, urcând la schi am găsit popasul plin de turişti care se odihneau la un pahar de vin fiert şi un sandwich aduse de acasă.
Poate dacă nu a-ţi vizitat niciodată zona şi nu ştiţi de ce am ajuns la această concluzie, e simplu! Această mică oază de lumină, lucruri frumoase de arătat, multe peisaje care aşteaptă să fie descoperite, multe văi care aşteaptă să fie colindate şi multe creste de escaladat. Veţi fi surprinşi de minunăţiile naturii ce le veţi găsi aici.
Datorită peisajului variat aici se poate dezvolta turismul atât pe timp de iarnă cât şi pe timp de vară.
Pentru noi cel mai minunat loc din Valea Jiului este Vârful Straja care se află la altitudinea de 1868 m. Nu sunt multe lucruri care să se compare cu senzaţia care o ai atunci când vezi un apus de soare, un cer înstelat şi minunăţia nopţii la o asemenea înălţime. Vara, acest loc este plin de verdeaţă şi este o atracţie pentru toţi iubitorii de munte şi de plimbări în natură. Chiar şi iarna, când cerul este senin, poţi simţi pe faţă mângâierea firavă a soarelui. Este un loc unic, în care se pot experimenta senzaţii unice.


Asculta mai multe audio Diverse

1 comentarii:

Zemy spunea...

Frumos, Eco-generatia ... numai amintiri faine >:D<.